Online marketing

Waarom kiezen voor linkbuilding?

Linkbuilding valt onder online marketing. Het doel van linkbuilding is om meer verkeer naar jouw website te laten komen. Dit is heel belangrijk, want hierdoor kun je een voorsprong krijgen tegenover je concurrenten. Mensen shoppen vaker online, dus dan is het ook wel handig dat jij makkelijk te vinden bent. Anders kun je veel klanten mislopen, terwijl je deze klanten wel had krijgen als je in linkbuilding had geïnvesteerd.

Linkbuilding uitbesteden

wil jij linkbuilding uitbesteden? Dat kan. Ze zijn ontworpen voor bureaus/freelancers daarnaast zijn ze 100% White Label. Er zijn geen contracten. Ze worden aangeboden om te worden doorverkocht en er zijn ook snelle doorlooptijden, hiernaast is er ook een ongeëvenaarde klantenondersteuning. En als laatste zijn er ook nog uitgebreide rapportages. Ben je geïnteresseerd geraakt? Dan kun je bij linkbuildinguitbesteden.com terecht voor linkbuilding diensten.

Online marketing

Dit wordt steeds belangrijker, want alles wordt steeds meer en meer digitaal. Daarom is het belangrijk dat jouw bedrijf makkelijk te vinden is. Je wilt namelijk niet helemaal onderaan staan, want onderaan staan betekent minder klanten. Eigenlijk kun je niet zonder online marketing, want anders komt zowat niemand naar jouw website.

Je hebt meerdere vormen van online marketing, zoals e-mail marketing, zoekmachine marketing, zoekmachine adverteren, social media marketing, viral marketing. Social media marketing komt heel vaak voor, omdat de meeste klanten social media gebruiken. Het meest gebruikte social media platform in Nederland is Whatsapp, want dit platform heeft maar liefst 12,1 miljoen gebruikers. Whatsapp is vanaf 2019 met 2 procent in gebruikers gestegen. Het had in 2019 11,9 miljoen gebruikers, dus er zijn ongeveer 220.000 gebruikers bijgekomen. Daarna komt facebook met 10,4 miljoen gebruikers. Facebook had in 2019 10,1 miljoen gebruikers, dit betekent dat Facebook ongeveer 230.000 gebruikers erbij heeft gekregen. Dit is een stijging van ongeveer 2 procent, dit is hetzelfde stijgingspercentage als Whatsapp. YouTube komt op de derde plek met 9,1 miljoen gebruikers.

Stijging van Youtube

De stijging van YouTube is wel een stuk hoger dan die van Whatsapp en Facebook. YouTube heeft zowat evenveel gebruikers erbij gekregen als Whatsapp en Facebook bij elkaar. YouTube heeft namelijk 430.000 gebruikers erbij gekregen. En Whatsapp en Facebook hebben er bij elkaar 450.000 gebruikers bij gekregen, dit is dus maar een verschil van 20.000. YouTube had een stijging van 5 procent.

Op de lijst komt Instagram na YouTube. Instagram had een stijging van 14 procent en komt daarmee op een gebruikersaantal van 5,6 miljoen. Dit is een aardige groei aangezien Instagram van 4,9 miljoen gebruikers komt. Er zijn dus 710.000 gebruikers bijgekomen. De volgende op de lijst is Linkedin. Dit platform had in 2019 4,6 miljoen gebruikers en is met 2 procent gegroeid en zit nu op 4,7 miljoen gebruikers.

Na Linkedin komt Pinterest met 3,5 miljoen gebruikers. Pinterest is met 1 procent gegroeid in vergelijking met vorig jaar. In 2019 waren het ook 3,5 miljoen. Het platform Pinterest heeft 45.000 gebruikers erbij gekregen. Dits is relatief weinig. Vooral als je naar een platform als Instagram kijkt. Dit platform heeft er namelijk 710.000 gebruikers bij gekregen. Na Pinterest komen Twitter, snapchat en Tik Tok nog op de lijst.

Reacties uitgeschakeld voor Waarom kiezen voor linkbuilding?