Online marketing: zolang SEO en conversie maar optimaal zijn!
Online marketing, oftewel het profileren van je website op internet, is iets waar bijna geen enkel bedrijf meer aan kan ontkomen. Vooral voor kleine bedrijven met weinig personeel is dit een grote uitdaging. Meestal ontkomen zij er niet aan om hun online marketingactiviteiten deels of geheel uit te besteden. Dit kun je gelukkig doen aan online marketingbedrijven, welke je verspreid over het hele land vindt. Een bedrijf dat veel Zoekmachine marketing diensten aanbiedt verdient daarbij al snel de voorkeur. Hoe completer het pakket aan aanbod, hoe optimaler zij je online positie kunnen realiseren. Twee zaken zijn in ieder geval van belang om sterke online prestaties te verwezenlijken. Hieronder beschrijven we ze beiden in het kort.
SEO
SEO is een Engelse afkorting die voluit Search Engine Optimization luidt. Dit houdt kortweg in dat de positie van jouw website in de zoekmachine wordt geoptimaliseerd. Er zijn verschillende manieren om dit voor elkaar te krijgen. Zo moet de techniek zodanig in orde zijn dat Google (de grootste zoekmachine) je website perfect kan indexeren. Andere elementen die invloed hebben zijn de content, de structuur, de laadsnelheid en de toepasbaarheid van je site op bijvoorbeeld smartphones en tablets.
Conversie-optimalisatie
Met een goede SEO-strategie zorg je ervoor dat je website hoger in de Google-zoekresultaten zichtbaar wordt. Een rechtstreeks resultaat daarvan is dat je website meer bezoekers zal trekken. Daarmee ben je er echter nog niet. Nu is het namelijk nog zaak dat genoeg van deze bezoekers ook echt actie ondernemen, oftewel dat ze iets kopen of dat ze minstens contact met je opnemen. Conversie-optimalisatie is daarop gericht. Dit bevat slimme en zelfs ronduit uitgenaste trucjes en middelen die ervoor zorgen dat consumenten aangezet worden om actie te ondernemen.