Online marketing

Hoe maak je een Facebook-marketingstrategie werkend in 5 eenvoudige stappen

Bent u de eigenaar van een bedrijf? Laat u dan uw Facebook marketing uitbesteden of denkt u hier liever zelf een eerste stap in te willen maken? In beide gevallen geven wij u in onderstaand bericht informatie over de 5 meest belangrijkste stappen met betrekking tot Facebook marketing en wat dit voor uw bedrijf zou kunnen betekenen.

Bepaal uw publiek

Om uw doelgroep effectief te betrekken, moet u eerst begrijpen wie uw doelgroep is. Stel uzelf de volgende vragen:

  • Hoe oud zijn uw volgers?
  • Waar wonen zij?
  • Wat voor soort banen hebben ze?
  • Wat zijn hun uitdagingen en pijnpunten?
  • Hoe en wanneer gebruiken ze Facebook?

Zorg er om te beginnen voor dat u de basis-demografische gegevens van Facebook begrijpt . Als je eenmaal weet wie het platform gebruikt en hoe dat teruggaat naar je doelgroep , kom je al een heel eind. Zorg altijd voor een duidelijk idee van wie je precies probeert te bereiken.

Stel doelen

Het kan verleidelijk zijn om je te concentreren op cijfers, zoals het verzamelen van likes, maar tenzij die likes deel uitmaken van een breder marketingplan, zullen ze geen groot rendement opleveren. Om uw Facebook-marketingstrategie effectief te laten zijn, moet u duidelijke doelen hebben die verband houden met echte zakelijke doelstellingen. De doelen zullen voor elk bedrijf verschillen, maar ze moeten allemaal gericht zijn op acties die een impact hebben op uw bedrijfsresultaten. Bijvoorbeeld:

  • leads genereren
  • meer conversies op uw website
  • verbetering van de klantenservice.

Plan uw inhoudsmix

Als u eenmaal uw doelen heeft gesteld, moet u een plan maken om deze te bereiken. Een belangrijk onderdeel van dat plan is het bepalen van de juiste contentmix. We raden aan om te beginnen met de 80-20-regel. Als u de 80-20-regel volgt:

  • gebruik u 80% van uw Facebook-berichten om te informeren, te onderwijzen en te entertainen
  • Gebruikt u de andere 20% om uw merk te promoten

Onthoud dat het gebruik van Facebook voor bedrijven alles te maken heeft met het opbouwen van relaties. Zelfpromotie is geen geweldige manier om dat te doen, maar als u voldoende waarde toevoegt, staat uw publiek open voor meer informatie over uw producten en diensten in de 20 procent van de berichten die meer verkoopgericht zijn.

Gebruik Facebook-advertenties 

Alleen omdat je iets op je Facebook-pagina plaatst, wil dat nog niet zeggen dat al je volgers het zullen zien. U zult zelfs versteld staan ​​van het percentage volgers dat uw organische berichten waarschijnlijk zullen bereiken. Gelukkig kunt u uw bereik vergroten zonder de bank te verslaan met het adverteren op Facebook. Net als elke andere advertentie is een Facebook-advertentie inhoud die u betaalt om te delen met een specifiek, gericht publiek. Het draait allemaal om uw merk voor de juiste ogen te krijgen en uw conversie doelen te behalen.

Volg, meet en verfijn

Facebook-marketing is geen strategie die je moet instellen en vergeten. U moet de prestaties volgen en meten, zodat u kunt zien wat wel en niet werkte. Dit zal onthullen hoe u uw strategie in de toekomst kunt verbeteren.

Reacties uitgeschakeld voor Hoe maak je een Facebook-marketingstrategie werkend in 5 eenvoudige stappen