Tip

Gebruik Intervat om documenten te versturen

Voor het versturen van verschillende documenten zoals klantenlistings en btw aangifte naar de juiste belastinginstantie kun je in België gebruik maken van Intervat. Dit is een elektronische verbinding waarmee je vertrouwelijke documenten altijd veilig kunt versturen.

Automatiseren van de boekhouding

Omdat je regelmatig als bedrijf btw aangifte dient te doen is het makkelijk om het systeem te automatiseren. Kies je voor het gebruik van een programma zoals Yoursminc dan kun je de boekhouding van je bedrijf daarmee automatiseren. Dit maakt je boekhouding niet alleen sneller maar het is ook makkelijker gegevens te versturen indien nodig.

Gebruik de geregistreerde transacties voor de aangifte

Yoursminc is geschikt voor kleine tot middelgrote bedrijven en kan je veel werk besparen. Als je de boekhouding met het systeem automatiseert heb je ook meteen alle gegevens die je nodig hebt voor de btw aangifte op een rijtje staan. Alle transacties binnen een bedrijf, dus alle inkomsten en uitgaven worden opgeslagen en vormen zo de basis voor de aangifte. Deze kun je versturen via Intervat. Dit kan vanaf verschillende apparaten dus je kunt het doen wanneer dit jou het beste uitkomt. Omdat je met regelmaat btw aangifte dient te doen in België is het zeker belangrijk dat je er zo min mogelijk extra tijd in hoeft te steken. Eventuele fouten in de aangifte zijn geen probleem want deze kunnen nog altijd aangepast worden.