De kracht van digitale branding

2 min read

Digitale branding gaat over het begrijpen van jouw ‘waarde’ als bedrijf en het overbrengen van die waarden naar jouw websitebezoekers. Maar maak je geen zorgen, digitale branding gaat niet over lettertypen, slogans, persona’s, afbeeldingen, logo’s of visuele identiteit; deze vereisen jarenlange kennis van branding en gebruikerservaring (UX). Digitale branding heeft bruikbare elementen die elke website-eigenaar kan maken. Het begrijpen van de waarden voor jouw klant staat bekend als jouw ‘waarde aanbod’ en het heeft echt de oude opvatting van unique selling points (USP’s) ingehaald. Als definitie is het waarde aanbod ‘een belofte van waarde die aantrekkelijk zal zijn voor jouw klanten’. Met digitale branding kun je die waarde communiceren. Veel succesvolle bedrijven  goedkoper zijn, maar een superieur productaanbod hebben voor klanten? Dit is een voorbeeld van waarde voor een klant.

Waarom is het belangrijk voor mij?

Het belang van digitale branding komt neer op de effectieve communicatie van jouw waarde naar jouw klant. Digital branding is nadenken over uw potentiële klanten – dat verkeer – en hoe we hen kunnen vertellen wie we zijn, wat ons anders maakt en wat ons beter maakt. Wanneer een websitebezoeker ons bedrijf begrijpt, wordt de aankoopbeslissing drastisch verminderd.

Conclusie

Kortom, het draait allemaal om consistentie. Er moet altijd een consistente en holistische benadering zijn om uw waarde over te brengen aan bezoekers via alle marketingkanalen. Stop met het afzonderlijk bekijken van verschillende marketingkanalen, want het zal niet alleen potentiële klanten in verwarring brengen, maar jouw bedrijf zal zich ook onsamenhangend voelen. Elk marketingkanaal is een punt dat moet worden toegevoegd en met deze tips ben je goed op weg om een ​​gerenommeerd merk te creëren. Meer informatie over: branding, strategie en marketing? Dan wil ik je graag doorverwijzen naar de volgende link: omdbranding.nl/services.